علمی و ادبی

سایت شخصی مسعود محمدی دبیر فیزیک

علمی و ادبی

سایت شخصی مسعود محمدی دبیر فیزیک

فراز های از کتاب صفر دکتر مسعود ناصری۸

 

 لوح پیدایش جهان ۱۰بعدی( باده: تو؛من؛ و؛ما؛ )        بقیه۷

دست کم اگر بطو موقت قبول کنیم که خاطرات و تجربیات گذشته هر فرد؛من؛وی را شکل

 می دهند.انگاه باید؛من؛ تابعی از زمان و مکان (یا فضا) باشد.چرا که خاطرات و تجربیات

انسان بسته به مکان وزمان دچار تغیر می شوند.به عبارت دیگر؛من؛هرفرد توسط اشیا و

؛تو؛های اطرافش و نیز در زمان شکل میگیرد.فرض کنید دست فردی در گذشته سوخته

باشد.این تجربه که اتش میسوزاند در حافظه وی باقی خواهد ماند.حال اگرشخصی تمام

حافظه اش را از دست بدهد چه اتفاقی خواهد افتاد.؟

می دانیم که افرادی که دچارفراموشی نسبی میشوند نمی توانند پاره ای از تجربیات و

خاطرات خود را بیاد بیاورند. ولی علیرغم اینها هنوز می توانند سوالی مانند؛من کیستم؛

را مطرح کنند . لیکن اگر تمام حافظه از دست برود.دیگر حتی تجربیات چند ثانیه قبل هم

به یاد نخواهد ماند.طبعا فرد بدون حافظه رفتاری عادی نخواهد داشت.مثلا موقع عبور از

 خیابان فکر نخواهد کرد که ممکن است زیر گرفته شود دیدار دوست و اجنبی هیچ تفاوتی

برایش نخواهد داشت.دیگر مهارت لازم را برای بالا رفتن از پله ها نخواهد داشت.از بالکن

اپارتمانش سقوط خواهد کرد اتش د ستش را خواهد سوزاند.در حضور دیگران لخت خواهد

شد. و امثال اینها

لطفا در زیر نظر بدهید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد